Otrdien, 18. februārī, Latvijas oficiālā Facebook lapa „If you like Latvia, Latvia likes you“, kas radīta valsts pozitīva tēla veidošanai, saņēma savu 50 000 „fanu“ jeb pogas „like“ spiedienu.

Tādējādi „If you like Latvia, Latvia likes you“ ir populārākā no valsts instūciju veidotajām vietnēm. Latvijas lapas mērķis ir spodrināt valsts tēlu un veicināt tās atpazīstamību ārvalstīs.

„If you like Latvia, Latvia likes you“ ir unikāls projekts, jo tajā par valstī svarīgiem notikumiem un veiksmēm stāstīts īsā, vieglā un atraktīvā stilā, bieži izmantojot infografikas un citus multimediju elementus lielākai auditorijas piesaistei.

Facebook lapas izveidi, kā arī uzturēšanu īsteno Latvijas Institūts (LI), kas pie projekta strādā kopš tā iniciatīvas rašanās.

 

„Sociālie tīkli ir piemērots rīks labai valsts atpazīstamībai ārzemju auditorijā, turklāt Facebook ir lielākais no tiem un apvieno vairāk nekā miljardu lietotāju. Sajā vietnē atlasām un raidām  pozitīvus notikumus no Latvijas dzīves, kas uzrunā tiklab latviešus, kā mūsu ārzemju sekotājus. Uzskatām, ka tas ir izmaksu ziņā efektīvākais darba veids, jo ar nelielu ieguldījumu sasniedz ievērojamu auditoriju,“ skaidro LI direktore Karina Pētersone.

 

Sekotāju skaits Latvijas lapā pēdējo mēnešu laikā ir pieaudzis īpaši strauji, kas skaidrojams ar Rīgas kļūšanu par Eiropas kultūras galvaspilsētu, kā arī Olimpisko spēļu sākšanos Sočos. Tieši ziņas par Latvijas veiksmēm sportā un kultūrā gūst vislielāko rezonansi.

„Mēs apelējam arī pie patriotisma un lepnuma jūtām. Lai ziņas par Latviju izplatītos tālāk, liela nozīme ir tieši latviešu sekotājiem tepat un ārzemēs, jo viņi ziņas pārpublicē tālāk saviem draugiem. Tā mūsu „karstākās“ ziņas sasniedz pat pusmiljonu lielu auditoriju,“ norāda Karina Pētersone.

Latvijas oficiālās Facebook lapas projekts tika uzsākts 2011. gada 25. septembrī, un, nedēļas laikā piesaistot pirmos 10 000 sekotāju, pakāpeniski ir piesaistījis arvien lielāku auditoriju.

LI darbības mērķis ir Latvijas pozitīvas starptautiskas atpazīstamības veicināšana, veidojot konkurētspējīgu valsts identitāti. LI izplata informāciju un sagatavo informatīvus materiālus par Latviju, kā arī organizē Latvijas tēla popularizēšanas pasākumus Latvijā un ārvalstīs.