Latvijas Institūts sadarbībā ar Latvijas Televīziju radījis reklāmas klipu par Vispārējo Latviešu Dziesmu un Deju svētku tradīciju.

„Klipa uzdevums ir sniegt informāciju par Dziesmu svētku unikalitāti, apjomu un nozīmi kultūras mantojumā ne vien Latvijā, bet arī pasaulē, vienlaikus radot interesi par to uzzināt vairāk,” skaidro Latvijas Institūta direktore Karina Pētersone.

 

Vajadzība pēc šāda materiāla radusies, jo pirms 2013.gada svētkiem nav bijuši pieejami oficiāli Full HD izšķirtspējas video, ar ko nodrošināt ārvalstu medijus, kuri būtu ieinteresēti Dziesmu un Deju svētku fenomena atspoguļošanā.

„Pieredze rāda, ka Latvijas iedzīvotāji vēl arvien pieprasa vairāk nekā 12 gadus veco „Welcome to my country” klipu, kas tagad, jāatzīst, jau ir morāli novecojis. Tāpēc redzējām iespēju, kas tomēr ir tikai reizi piecos gados, un vajadzību izveidot divus klipus par Dziesmu un Deju svētkiem – trīs minūtes un vienu minūti garus – ko varam droši arī dot „ceļamaizē” katram, kurš dodas stāstīt par Latviju ārpus tās robežām,” norāda Pētersone.

 

Pēc viņas teiktā, Dziesmu un Deju svētki ir viens no galvenajiem elementiem modernajā latviskajā identitātē un, iespējams, nozīmīgākais Latvijas kultūras notikums, tādēļ jo īpaši svarīgi, ka tas ne vien tiek iemūžināts pašu priekam, bet ar to iespējams dalīties arī ārzemēs.

Klipu būs iespējams redzēt visā pasaulē, jo tas ir publicēts Latvijas Institūta „Youtube” kanālā, tādējādi ļaujot sasniegt vēl plašāku auditoriju. Tas tiks popularizēts arī Latvijas oficiālajā Facebook vietnē „If you like Latvia, Latvia likes you” un Latvijas oficiālajā portālā ārvalstu auditorijām „Latvia.eu”.

 

Klips aplūkojams: http://youtu.be/TYIgwyML7WQ